بقاع متبرکه نقش بسزایی در جذب گردشگر مذهبی ایفا می کند
کد خبر: 3762140
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

بقاع متبرکه نقش بسزایی در جذب گردشگر مذهبی ایفا می کند

گروه اجتماعی - سرپرست فرمانداری رودسر، به نقش بقاع متبرکه در توسعه صنعت گردشگری اشاره کرد و متذکر شد: با توجه به عشق و ارادت مردم به اهل بیت(ع)، بقاع متبرکه نقش بسزایی در جذب گردشگر مذهبی ایفا می کند.

بقاع متبرکه نقش بسزایی در جذب گردشگری مذهبی ایفا می کند

به گزارش ایکنا از گیلان، علی وارسته، سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر روز گذشته، 15 آبان در دیدار با رئیس و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان، با اشاره به اینکه وقف در فرهنگ دینی ما از جایگاه رفیعی برخوردار است، گفت: وقف یکی از برترین مصادیق احسان و نیکوکاری در جامعه بوده و در دین مبین اسلام هم بسیار به آن تاکید شده است.

وی افزود: بقاع متبرکه به عنوان یک سرمایه به شمار می روند و از این ظرفیت و پتانسیل باید به نحو احسن در جهت توسعه و رشد جامعه استفاده کرد.

وارسته، به نقش بقاع متبرکه در توسعه صنعت گردشگری اشاره کرد و متذکر شد: با توجه به عشق و ارادت مردم به اهل بیت(ع)، بقاع متبرکه نقش بسزایی در جذب گردشگر مذهبی ایفا می کند و باید تلاش کنیم تا بسترها و زیرساخت ها را برای توسعه این صنعت فراهم نماییم.

سرپرست فرمانداری رودسر، همچنین به کارکردهای وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: مهمترین کارکرد وقف در جامعه ایجاد عدالت اجتماعی است.

وی با بیان اینکه می توان از وقف در حوزه تحقیقاتی و پژوهشی استفاده کرد، یادآور شد: برای توسعه و گسترش اقتصاد مقاومتی در جامعه به شکل های مختلف می توان با تغییر نگاه در حوزه وقف شرکت های دانش بنیان را مورد حمایت قرار دارد.

وارسته، با بیان اینکه در امور وقف باید سعی کنیم دیدگاه و ذهنیت مردم از لحاظ سنتی خارج شود، اضافه کرد: باید وقف را براساس نیازسنجی در سطح جامعه نسبت به مسائل مختلف که نیازمند توسعه هستند، گرایش دهیم.

انتهای پیام

captcha